Toimitusehdot -yritysasiakkaat

Toimitusehdot

Näitä ehtoja sovelletaan Laattapiste Oy:n yritysasiakkaille käytävässä kaupassa. Rakennusliikkeiden kaupassa käytetään RYHT 2000 toimitusehtoja. Kuluttajakaupassa käytetään Laattapiste Oy:n kuluttajakaupan vakioehtoja.

 

Hinnat

Hinnat määräytyvät tilauspäivänä voimassa olevat hinnaston tai erillisen tarjouksen mukaisesti. Myyjä pidättää itsellään hinnanmuutosoikeuden vastaanotettuihin tilauksiin hinnastojen muuttuessa.

 

Näytteet

Näytteeksi tilatut tuotteet toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Tuotteet ja toimituskustannukset laskutetaan normaalin hinnoittelun mukaisesti.

 

Tilaaminen

Asiakas vastaa tekemiensä tilausten sisällöstä. Myyjä vastaa vahvistamiensa tilausten toimittamisesta. Vahvistuksella tarkoitetaan LATIS-tilausjärjestelmän erikseen määrättyä tilaus-statusta tai Laattapisteen antamaa kirjallista tilausvahvistusta/tilaussopimusta. Kirjallisen tilausvahvistukseen saa myyjältä sitä pyydettäessä.

Toimituslauseke

Toimituslausekkeena käytetään NOL Vantaa (finnterms 2001).

 

Toimitusmaksu

Toimitusmaksu peritään jokaisesta lähetetystä laskusta. Toimitusmaksu on 10,50 € (sis. alv 24%) Toimitusmaksu sisältää laskutuslisän ja pakkausmateriaaleista aiheutuvat ympäristö- ja kierrätysmaksut sekä tavanomaiset toimituksessa käytettävät kuormalavat (esim. EUR-lavat). Toimitusmaksun hinnanmuutos ilmoitetaan yksi kalenterikuukausi ennen uuden hinnan voimaanastumista.

 

Jälkitoimitukset

Jos jälkitoimitus johtuu myyjän toimista, toimitetaan tuotteet heti, kun niitä on saatavissa, tavanomaisella kuljetustavalla asiakkaalle perille toimitettuna. Asiakas voi halutessaan saada tiedon jälkitoimituksista sähköpostitse Asiakkaan halutessa peruuttaa jälkitoimitus, on siitä oltava hyvissä ajoin yhteydessä myyjän tukkumyyntiin. Jos jälkitoimitus johtuu tilaajan puolella tehdyistä toimista, toimitetaan tavara heti kun sitä on saatavilla ilman eri yhteydenottoa normaalilla kuljetustavalla asiakkaalle ja asiakkaan vastatessa kuljetuskustannuksista.

 

Rahti, myyjän järjestämä kuljetus

Myyjä tekee kuljetussopimukset rahdinkuljettajien kanssa, tilaa kuljetukset ja vastaa toimituksista rahdinkuljettajien kanssa tekemiensä sopimusten mukaisesti. Myyjä voi ilman eri ilmoitusta vaihtaa kuljetusten palveluntarjoajaa. Rahtihinnan muutokset ilmoitetaan kuukautta ennen niiden voimaanastumista. Myyjä tilaa kuljetukset asiakaan tilauksen mukaisesti varaten oikeuden muuttaa käytettävää toimitustapaa kulloinkin toimitusasiakastyypille käytettävän toimitustavan mukaiseksi. Myyjän järjestämä kuljetus on käytettävissä vain niillä asiakkailla, jotka ovat sopineet käyttävänsä myyjän järjestämiä kuljetuksia.

Arkipäivisin lähetettävien tavaroiden tilaukset on oltava myyjällä klo 14:00 mennessä. Myyjä yhdistää asiakkaan samaan osoitteeseen, samana päivänä, samalla toimitustavalla ja maksuehdolla tehdyt tilaukset yhdeksi toimitukseksi. Toimitusten yhdistely taataan lähetyspäivää aiemmin tulleille tilauksille. Lähetyspäivänä tulevista tilauksista yhdistetään aiempiin toimituksiin, jos keräilyä ei ole aloitettu. Toimituksen tilan voi tarkistaa LATIS-järjestelmästä tai myyjän tukkumyynnistä.

 

Rahti, asiakkaan oma rahdinkuljettaja

Myyjä vastaa tavaran luovutuksesta sovittuna toimituspäivänä. Rahtikirjan numero on saatavilla LATIS-järjestelmästä. Tilaukset on oltava myyjällä noutoa edeltävänä arkipäivänä klo 12:00 mennessä. Kuljetusten tilaamisesta vastaa asiakas itse. Kuljetusliike vastaa noudoista ja lastauksesta, asiakkaan ja rahdinkuljettajan välisen sopimuksen mukaan.

Kuljetusliikkeen toimintaan ja vastuisiin liittyvä selvittely, korvausvaatimus tai sopimusrikkomus asioita ei käsitellä myyjän toimesta.

 

Noutamattomat ja purettavat toimitukset

Noutamattomista ja asiakkaan pyynnöstä purettavista toimituksista veloitetaan toimituksen purkumaksu 10 € lisättynä 5 €/toimitusrivi.

 

Polttoainelisä

Rahdinkuljettajien perimä polttoainelisä on laskettu rahdin hintaan. Jos lisä nousee merkittävästi, voi myyjä harkintansa mukaan periä polttoainelisää korkeintaan kahden kuukauden ajalta.

 

Rahtipakkaukset

Myyjä pidättää itselleen oikeuden veloittaa asiakkaan toimitukseen käytetyt erikoisrahtipakkaukset. Tavanomaisia kuormalavoja (esim. EUR-lava) ei veloiteta, sillä ne sisältyvät toimitusmaksuun. Rahtipakkaukset siirtyvät toimituksessa asiakkaalle ja myyjä ei ota niitä palautuksina vastaan.

Tuotemallien esillepanoon tarkoitetut mallipaneelit toimitetaan asiakkaan tilauksen perusteella ja niistä peritään hinnaston mukainen maksu. Nämä mallipaneelit toimitetaan myyjän omilla tarkoitusta varten valmistetuilla panttilavoilla, jotka voi palauttaa pantin takaisinsaamiseksi. Mallien vaihtamisesta vastaa asiakas.

 

Vajaapakettilisä

Myyjä toimittaa määrittämistään tuotteista myös tehdaspakkausta pienempiä toimituseriä. Näistä toimituseristä peritään vajaapakettilisä. Vajaapakettilisän suuruuden määrää myyjä.

Tietojärjestelmien aiheuttamista pyöristysvirheistä johtuvat ylimääräiset laattakappaleet jäävät tilaajalle. Tuotteen hintaa ja vajaapakettilisää ei hyvitetä.

 

Myyntinäyttelyiden rakentaminen

Telineiden ja muiden myymälöihin tarkoitetun markkinointimateriaalin pystytyksestä vastaa asiakas. Kaikki asiakkaan luona tehdyt tilaukseen kuulumattomat lisätyöt veloitetaan erikseen.

Ongelmatilanteet

Rikkoutuneet tavarat

Myyjän rahtisopimuksella toimitetut tuotteet korvataan vastaavilla uusilla tuotteilla, normaalilla toimitustavalla perille toimitettuna. Kauppiaan varastostaan edelleen luovuttamista tuotteista vastaa kauppias. Myyjällä on oikeus saada rikkoutuneet tuotteet itselleen.

 

Väärin tilatut tavarat

Tavarat voi palauttaa kolmen vuorokauden kuluessa toimituspäivästä tietyin ehdoin. Palautuksesta on aina oltava yhteydessä myyjän tukkumyyntiin asian sopimiseksi ja ohjeiden sekä palautusnumeron saamiseksi. Palautettavien tuotteiden on oltava täysin myyntikelpoisia, virheettömiä ja avaamattomina alkuperäispakkauksissaan. Virheettömiä tehdastilaustuotteita ei oteta palautuksina vastaan.

Kylmäkaudella (yleensä 1.10. – 1.5.) toimitettuja lämpötilaherkkiä tuotteita ei oteta palautuksina vastaan.

Myyjän kanssa sovituista, alkuperäisessä kunnossa olevista varastotuotteiden palautuksista hyvitetään korkeintaan 80% tavaran arvosta. Toimituksen ja palautuksen rahtikustannuksista vastaa asiakas.

 

Väärin toimitetut tavarat

Myyjä vaihtaa omalla kustannuksellaan normaalilla toimitustavalla toimitettuna. Palautuksesta on aina oltava yhteydessä myyjän tukkumyyntiin ohjeiden ja palautusnumeron saamiseksi. Palautettavien tuotteiden on oltava täysin myyntikelpoisia, virheettömiä ja alkuperäisissä pakkauksissaan.

 

Toimitusviivästys

Toimitusviivästyksistä korvataan korkeintaan rahdin arvo, jollei yksittäisen kaupan ehdoista muuta aiheudu. Kohtuullisesta myöhästymisestä johtuvia välillisiä kuluja ei korvata.

 

Näitä ehtoja sovelletaan Laattapiste Oy:n ja elinkeinonharjoittajan välisessä kaupassa. Toimitusehdot ovat voimassa 1.10.2014 alkaen.

Muistilista

Avaa muistilista

Kerää muistilista suosikkituotteistasi ja aloita unelmiesi kylpyhuoneen suunnittelu.

Ota yhteyttä