Laattapiste Oy on ostanut Pukkila Oy:n koko osakekannan

14.12.2022
148-vuotias Pukkila Oy palaa kotiin! Pukkila siirtyy yrityskauppojen myötä italialaisen Ricchetti Groupin omistuksesta kokonaan suomalaisen perheyrityksen omistukseen.
Pääkuva

Laattapisteen omistajat: Tommi Haru (vasemmalla) ja Petteri Haru.

Läsa meddelandet på svenska
Read the press release in English

Yli 40 vuotta suomalaisia koteja ja julkisia tiloja uudistanut ja rakentanut Laattapiste Oy on ostanut Pukkila Oy:n koko osakekannan italialaiselta Ricchetti Groupilta. Pukkila Oy:lla on Suomessa viisi myymälää ja Suomen laajuinen jälleenmyyjäverkosto. Pukkila Oy:n liikevaihto on noin 15 miljoonaa euroa ja yrityksellä on 37 työntekijää. Ricchetti Group on maailman johtavia keraamisten laattojen suunnitteluun, valmistamiseen ja jakeluun keskittyneitä yhtiöitä.

Yhtiöllä on pitkä historia arkkitehtuurin, sisustussuunnittelun ja rakentamisen aloilla ja yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat muun muassa Cerdisa, Ricchetti, Cinca ja Höganäs. Yhtiön laattatuotanto sijaitsee Italiassa ja Portugalissa ja yhtiöllä on jakeluverkosto Ruotsissa ja Isossa-Britanniassa. Laattapisteen vuosittainen liikevaihto on noin 46 miljoonaa euroa ja yrityksellä on 160 työntekijää.

Laattapisteen myymäläverkosto koostuu seitsemästä omasta myymälästä, 12 Shop-in-shop -myymälästä ja koko maan kattavasta jälleenmyyjäverkostosta. Yrityskauppojen myötä suomalainen perheyritys saa liudan uusia jäseniä, mutta arvomaailma ja visio eivät muutu! Yritysosto tukee Laattapisteen kunnianhimoista kasvustrategiaa ja samalla se vahvistaa yrityksen asemaa Suomen merkittävimpänä kylpyhuone- ja pintamateriaalien toimittajana niin ammattirakentajille, kuin jälleenmyyjille ja kuluttajille.

Laattapisteellä on vahva jalansija pääkaupunkiseudulla ja Pukkila puolestaan on tunnettu toimija muualla Suomessa. Yhdistämällä kahden toimijan osaaminen ja verkostot, voidaan tarjota asiakkaille entistä parempaa palvelua ja laajempi valikoima laadukkaita tuotteita. Oli asiakas sitten iso tai pieni, niin Laattapisteellä hän on aina ykkönen ja hänet otetaan lämpimästi vastaan. Tämä tulee vahvistumaan entisestään yrityskauppojen myötä!

–Pukkilalla on vahva brändi ja olemme iloisia, että voimme jatkaa sen perinteitä perheyrityksessämme. Kahden vahvan ja tunnetun brändin avulla voimme tarjota asiakkaillemme entistä laajemman tuotevalikoiman ja parempaa kokonaispalvelua, Laattapiste Oy:n toimitusjohtaja Tommi Haru kertoo.

–Erikoisliikkeiden tulee pystyä vastaamaan kasvavaan kilpailuun tuotteiden laadulla ja valikoimalla, asiakaspalvelulla ja luotettavuudella. Tulevaisuudessa tavoitteenamme on, että myymälämme ovat sisustuksellisia elämyksiä, joista asiakkaat löytävät perustuotevalikoiman lisäksi uusimpia trendejä, innovaatioita ja monipuolisen design-valikoiman, Tommi Haru jatkaa.

Pukkila Oy jatkaa yrityskauppojen toteutumisen jälkeen toimintaansa toistaiseksi itsenäisenä yrityksenä.

–Henkilöstömme on aina ollut Laattapisteen keskiössä. Teemme töitä tosissamme, mutta aina pilke silmäkulmassa. Laattapisteen brändi, ja nyt myös Pukkilan brändi, ovat tärkeitä liiketoiminnalle, mutta brändin ja onnistuneen asiakaskokemuksen luovat aina ihmiset. Tulemme tekemään Pukkilan johdon ja henkilöstön kanssa yhteistyötä luoden molemmille yrityksille valoisan tulevaisuuden, Tommi Haru kertoo.

–Viime vuosien aikana, olemme onnistuneet kasvattamaan Pukkilan brändin tunnettuutta ja yrityksen jalansijaa markkinoilla. Uskomme, että Pukkilalla on edelleen vahvat edellytykset kasvaa ja kun Pukkilan osaaminen yhdistyy Laattapisteen osaamiseen, syntyy vahva markkinajohtaja. Samalla vahvistamme Gruppo Ceramiche Ricchettin ja Laattapisteen välistä yhteistyötä ja vahvistamme jalansijaamme Suomessa, Ricchetti Groupin toimitusjohtaja Marco Fregni kertoo.

Laattapisteen ja Pukkilan tulevaisuuden suunnitelmista tiedotetaan lisää vuoden 2023 aikana.

Laattapiste Oy köpte Pukkila Oy:s hela aktiestock

148-åriga Pukkila Oy återvänder hem! Som ett resultat av köpet överförs Pukkila från den italienska Ricchetti-koncernens ägo till ägo av ett finskt familjeföretag.

Laattapiste, som har förnyat och byggt finska hem och offentliga utrymmen i över 40 år, köper hela aktiestocken av Pukkila Oy från italienska Ricchetti Group. Pukkila Oy har fem butiker i Finland och ett riksomfattande återförsäljarnätverk. Pukkila Oy:s omsättning är cirka 15 miljoner euro och företaget har 37 anställda.

Ricchetti Group är ett av världens ledande företag med fokus på design, tillverkning och distribution av keramiska plattor. Företaget har en lång historia inom arkitektur, inredning och konstruktion, och företagets mest kända varumärken inkluderar Cerdisa, Ricchetti, Cinca och Höganäs. Företagets produktion finns i Italien och Portugal, och företaget har ett distributionsnät i Sverige och Storbritannien.

Laattapistes årsomsättning är cirka 46 miljoner euro och företaget har 160 anställda. Laattapiste har sju egna butiker, 12 Shop-in-shops och ett riksomfattande nätverk av återförsäljare. Med förvärvet kommer det finska familjeföretaget att få en massa nya medlemmar, men värderingarna och visionen kommer inte att förändras!

Köpet stöder Laattapistes ambitiösa tillväxtstrategi och stärker samtidigt bolagets position som Finlands mest betydande leverantör av badrums- och ytbeläggningsmaterial till professionella byggare samt återförsäljare och konsumenter. Laattapiste har ett starkt fotfäste i huvudstadsregionen, medan Pukkila är en välkänd aktör på andra håll i Finland.

Genom att kombinera två företags expertis och nätverk är det möjligt att erbjuda kunderna ännu bättre service och ett bredare utbud av kvalitetsprodukter. Oavsett om kunden är stor eller liten, hos oss är kunden alltid nummer ett och varmt välkommen. Detta kommer att stärkas ytterligare!

”Pukkila har ett starkt varumärke och vi är glada över att kunna fortsätta traditionen i vårt familjeföretag. Med hjälp av två starka och välkända varumärken kan vi erbjuda våra kunder ett ännu bredare produktsortiment och bättre helhetsservice", säger Tommi Haru, VD för Laattapiste Oy.

­"Specialaffärerna måste kunna möta den växande konkurrensen med produktkvalitet och urval, kundservice och tillförlitlighet. I framtiden är vårt mål att våra butiker ska vara inredningsupplevelser, där kunderna inte bara hittar det grundläggande produktsortimentet utan också de senaste trenderna, innovationerna och ett mångsidigt designutbud”, fortsätter Tommi Haru.

Efter slutförandet av köpet fortsätter Pukkila Oy tills vidare att fungera som ett självständigt bolag.

"Vår personal har alltid varit i hjärtat av Laattapiste. Vi jobbar seriöst, men alltid med glimten i ögat. Varumärket Laattapiste, och nu också varumärket Pukkila, är viktiga för verksamheten, men varumärket och den framgångsrika kundupplevelsen skapas alltid av människor. Vi kommer att samarbeta med Pukkilas ledning och personal och skapa en ljus framtid för båda företagen, säger Tommi Haru.

”Under de senaste åren har vi lyckats öka kännedomen om varumärket Pukkila och företagets fotfäste på marknaden. Vi tror att Pukkila fortfarande har starka förutsättningar för tillväxt, och när Pukkilas expertis kombineras med Laattapiste Oy:s expertis kommer en stark marknadsledare att växa fram. Samtidigt stärker vi samarbetet mellan Gruppo Ceramiche Ricchetti och Laattapiste och stärker vårt fotfäste i Finland”, säger Marco Fregni, vd för Ricchetti Group.

Mer information om Laattapiste Oy:s och Pukkilas framtidsplaner meddelas under 2023.

Laattapiste Oy has acquired the entire share capital of Pukkila Oy

The 148-year-old Pukkila Oy returns home! As a result of the acquisition, Pukkila will be transferred from the ownership of the Italian Ricchetti Group to the ownership of a Finnish family business.

Laattapiste Oy, which has been renovating and building Finnish homes and public spaces for more than 40 years, buys the entire share capital of Pukkila Oy from the Italian Ricchetti Group. Pukkila Oy has five stores in Finland and a Finland-wide dealer network. Pukkila Oy's turnover is approximately 15 million euros, and the company has 37 employees.

Ricchetti Group is a leading ceramic tile Group engaged in design, manufacturing and distribution of ceramic tiles floor and wall applications, distributed under leading and proprietary brand names such as Cerdisa, Ricchetti, Cinca and Höganäs, and possessing a long-lasting heritage in the architectural, interior design and construction industries. The Group can leverage on production facilities in Italy and in Portugal, as well as on a direct distribution network in Sweden and UK.

Laattapiste's annual turnover is approximately 46 million euros and the company has 160 employees. Laattapiste has a store network, that consists of seven of its own stores, 12 Shop-in-shops and a nationwide network of retailers. With the acquisition, the Finnish family business will gain a slew of new members, but the values and vision will not change!

The acquisition supports Laattapiste's ambitious growth strategy and at the same time strengthens the company's position as Finland's most significant supplier of bathroom and surface materials to professional builders as well as retailers and consumers. Laattapiste has a strong foothold in the Helsinki metropolitan area, while Pukkila is a well-known operator elsewhere in Finland. By combining the expertise and networks of the two operators, it is possible to offer customers even better service and a wider range of quality products. Whether the customer is big or small, at Laattapiste they are always number one and they are warmly welcomed. This will be further strengthened with acquisitions!

“Pukkila has a strong brand, and we are happy to be able to continue its traditions in our family business. With the help of two strong and well-known brands, we can offer our customers an even wider product range and better overall service," says Tommi Haru, CEO of Laattapiste Oy.

"Specialty stores must be able to meet the growing competition with product quality and selection, customer service and reliability. In the future, our goal is for our stores to be interior experiences, where customers will find not only the basic product range, but also the latest trends, innovations, and a diverse design selection”, Tommi Haru continues. After the completion of the acquisition,

Pukkila Oy will continue to operate as an independent company for the time being.

"Our personnel have always been at the heart of Laattapiste. We work seriously, but always with a twinkle in our eye. The Laattapiste brand, and now also the Pukkila brand, are important for business, but the brand and successful customer experience are always created by people. We will cooperate with Pukkila's management and personnel, creating a bright future for both companies," Tommi Haru says.

“In recent years we have managed to improve the performance and presence of Pukkila in the market, allowing the company to strengthen its position and brand awareness. We believe that Pukkila still has strong development and growth potential, and we are certain that thanks to Pukkila's skills combined with those of Laattapiste, this operation will become a true reference and market leader. The operation will make it possible to build a strong bond also between Gruppo Ceramiche Ricchetti and Laattapiste, with the aim of strengthening our presence in Finland", says Marco Fregni, CEO of Ricchetti Group.

More information on the future plans of Laattapiste and Pukkila will be announced during 2023.

Katso myös

Varaa aika Etsi myymälä