Haku

Käytämme evästeitä, jotta voisimme palvella sinua mahdollisimman hyvin. Jatkamalla sivuston selaamista hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää OK

Tiedote: 40 vuotta täyttänyt perheyritys Laattapiste panostaa digitaalisuuteen ja ekologisuuteen

Keraamisia laattoja myyneestä pienestä liikkeestä valtakunnalliseksi kylpyhuoneketjuksi kasvanut suomalainen perheyritys Laattapiste juhlii pyöreitä vuosia. – Tavoitteemme on pelastaa suomalaiset kurjilta kylpyhuoneilta ja kehittää kylpyhuonerakentamista Suomessa, toimitusjohtaja Tommi Haru sanoo.
Pääkuva(2)

Suomalainen perheyritys Laattapiste on laajentunut 40 vuoden aikana pienestä laattaliikkeestä maan johtavaksi kylpyhuoneisiin erikoistuneeksi ketjuksi, joka työllistää 150 henkilöä. Pohjan yrityksen kasvulle loivat jo perustajat, nykyisten omistajaveljesten vanhemmat Heikki ja Ann-Marie Haru. Heidän mottonaan oli olla aina asiakkaan asialla, ja yhä vieläkin toiminnan kantavana voimana on tehdä asiat mahdollisimman hyvin ja pitkäikäisesti. – Moni yritys keskittyy omiin prosesseihinsa, kun olisi keskityttävä asiakkaaseen. Tahdomme vaalia laatua ja palvelua, toimitusjohtaja Tommi Haru sanoo.

Verkkokaupan ja jättimarkettien yleistymisen tuomiin haasteisiin Laattapiste on pyrkinyt vastaamaan paitsi palvelulla, myös tekemällä merkittäviä investointeja digitaalisuuteen. Niinpä asiakas saa kylpyhuoneestaan nopeasti tarkan 3D-kuvan ja voi katsella valitsemiaan ratkaisuja 360 asteen näkymänä. – Aiomme pian lanseerata myös helppokäyttöisen, verkkopohjaisen suunnitteluohjelman, jolla asiakas voi itse hahmotella eri vaihtoehtoja jo kotona, Haru paljastaa.

Digitaalisuuden lisäksi vihreät arvot ovat nousseet Laattapisteelle vuosi vuodelta tärkeämmiksi. Yrityksen jätteistä kierrätetään 90 prosenttia, ja niistä suurin osa päätyy suoraan teollisuuden materiaaliksi. Vantaalla sijaitseva pääkonttori on rakennettu led-tekniikan ja taloautomatiikan pohjalle, ja osa sähköstä tulee omasta aurinkovoimalasta. Ennen pitkää pääkonttori siirtyy myös maalämpöön. – Haluamme antaa inspiraatiota muillekin: ympäristöystävällisyys ja liiketoiminta ovat aivan luonteva yhdistelmä, Haru toteaa.

Ekologisuus näkyy entistä enemmän myös tuotevalikoimassa, johon kuuluu muun muassa kokonaan kierrätyslasista valmistettuja laattoja sekä tekstiililaattoja, jotka ovat hiilineutraaleja koko laskennallisen elinkaarensa ajan. Tekstiililaatat on tehty osin tai kokonaan kierrätysmateriaalista ja voidaan kierrättää täysin. – Haemme jatkuvasti keinoja, joilla asiat voidaan tehdä ekologisemmin, Haru sanoo.

Lisätiedot:
Tommi Haru
toimitusjohtaja
Laattapiste
tommi.haru@laattapiste.fi
p. 040 500 3950

Iita Koistinen
sisältöasiantuntija
Laattapiste
iita.koistinen@laattapiste.fi
p. 040 670 1150

Julkaistu 22.11.2019

Lue aiheesta lisää