Itsepalvelunoudon ja verkkokaupan avulla joustavaa tehokkuutta työmaille

07.01.2022
Itsepalvelunouto on kätevä palvelu, joka tuo tehokkuutta ja joustavuutta asiakkaan ajankäyttöön sekä työskentelyyn.​ Uudenmaan Laatoitusmestareiden työnjohtajana kolmatta vuotta toimiva Paula Hietala käyttää Laattapisteen itsepalvelunoutoa säännöllisesti. Itsepalvelunoutopisteestä eli NIPAsta he saavat nopeasti ja vaivattomasti tarvitsemansa tuotteet Helsingin, Espoon ja Vantaan työmailleen.
Paula Hietala, Uudenmaan Laatoitusmestarien työnjohtaja

Paula Hietala, Uudenmaan Laatoitusmestareiden työnjohtaja.

"Vaikka työmaille pyritäänkin aina tilaamaan materiaaleja ja tarvikkeita riittävästi, niin aina jotain loppuu kesken. Vantaan Kivistössä sijaitseva itsepalvelunouto on hyvällä paikalla ja sieltä on helppoa ja nopeaa käydä hakemassa täydennystä työmaille", Paula kertoo.

Laatoittajat ovat heidän työmaillaan usein venäjänkielisiä, jolloin heidän on helpompi käydä noutamassa tilatut tavarat NIPAsta eikä heidän tarvitse tulla itse tiskille kyselemään tuotteita vieraalla kielellä. Yleensä työntekijät soittavat suoraan Paulalle ja kertovat mitä työmaalta puuttuu. Tämän jälkeen hän tilaa tuotteet verkkokaupasta tai soittaa suoraan Laattapisteen Pro.:seen, jonka jälkeen tuotteet on noudettavissa NIPAsta.

"Palvelussa on todella kivasti ajateltu asiakasta, sillä käyttöömme on varattu mm. pumppukärryt ja tikkaat. Lisäksi olen aina pyytäessäni saanut lastausapua varaston pojilta", Paula toteaa tyytyväisenä.

"Mieluummin ajan NIPAan hakemaan sen yhden silikonin, kuin ajaisin lähimpään rautakauppaan. Siinä säästää niin paljon aikaa."
Paula Hietala työnjohtaja, Uudenmaan Laatoitusmestarit
Täydennystä työmaille vielä iltaisinkin

Suurin etu itsepalvelunoudosta Uudenmaan Laatoitusmestareille on kuitenkin ollut  se, että palvelun avulla on pystynyt saamaan täydennystä työmaille vielä iltamyöhälläkin. Tehokas työnjohtaja kun ehtii vielä illallakin kahdeksan aikaan tilaamaan verkkokaupasta haluamansa tuotteet, jolloin työmiehet ehtivät hakemaan ne noutopisteeltä ennen ilta kymmentä.

Työmaillaan Paula on hyödyntänyt usein myös Laattapisteen verkkokaupan mahdollistamaa ominaisuutta, lukemalla puhelimella paketin kyljessä olevan QR-koodin, jonka avulla pystyy vaivattomasti selvittämään esimerkiksi laatan nimet, värin ja koon.

Lämmin varasto pitää huolen vaativimmistakin tuotteista

Paula sanoo arvostavansa noutopisteellä olevaa lämmintä varastoa, joka on tarkoitettu sellaisille tuotteille, joita ei saa säilyttää kylmässä. Tämän ansiosta ei tarvitse huolehtia esimerkiksi eristeiden jäätymisestä, mikäli niitä ei pääsisikään hakemaan vielä samana päivänä.

Itsepalvelunoutopiste pähkinänkuoressa

Itsepalvelunouto on kätevä ja tehokas palvelu, joka tuo vapautta ja joustavuutta asiakkaan ajankäyttöön sekä työskentelyyn.​

Itsepalvelunoutopisteen toimintamalli
Asiakas tilaa tuotteen noutopisteeseen verkkokaupasta, asiakaspalvelusta tai omalta myyjältä. Kun tilatut tuotteet on kerätty ja viety noutopisteeseen, asiakas saa tekstiviestin jossa kerrotaan tuotteiden olevan valmiita noudettavaksi. Viestissä kerrotaan lavapaikka, jolla tilattu tuote sijaitsee.

Noutopisteestä asiakas voi käydä hakemassa tuotteet klo 6.00-22.00 välisenä aikana, silloin kun se itselle parhaiten sopii. Itsepalvelunoutopisteestä löytyy myös lämmin varasto sellaisille tuotteille, joita pitää talvisin suojata kylmältä.​

Katso myös

Varaa aika Etsi myymälä